IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Projekce těles na canvas v Javascriptu

Kód programu umožňuje vykreslit základní geometrická tělesa na canvas:

  • jedná se o čistý Javascript, žádné další knihovny nejsou použity
  • na tělesa jsou aplikovány základní afinní transformace
  • všechny transformace [včetně promítání na průmětnu] se provádějí pomocí maticových operací
  • tělesa jsou zobrazována přes paralelní [horní řada] i středové promítání [dolní řada]
  • pro lepší názornost jsou tělesa animována pomocí rotace ve třech rozměrech
  • animace je prováděna přes timer nastavený na 30 FPS
  • základní parametry těles lze měnit za běhu programu pomocí HTML prvků

Vykreslování do průmětny lehce trpí kvůli efektu, který se nazývá Z-fight. Během vykreslování polygonů jsou primitiva seřazena podle souřadnice Z, což ovšem nestačí. Pokud budete chtít tento problém odstranit, je nutné pro každou plochu spočítat její normálu a zjistit, jestli je plocha natočena směrem ke kameře nebo od ní. Směr normály se pak musí zohlednit během třídění primitiv.


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2014.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 173x (2.76 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce JavaScript

 

Všechny články v sekci
JavaScript zdrojákoviště - Základní konstrukce jazyka
Program pro vás napsal coells
Avatar
Uživatelské hodnocení:
6 hlasů
Aktivity